Implementasi Strategi Pelayanan Menyeluruh (Holistic Ministry) Di Sekolah

Authors

  • Asti Putri Endah Maharini Sekolah Tinggi Teologi Sunergeo Banten

DOI:

https://doi.org/10.47304/jl.v9i2.353

Keywords:

Implementasi, Strategi, Pelayanan Menyeluruh, Sekolah

Abstract

Abstract: This research is about the study of the implementation of comprehensive service to students in teaching Christian Religious Education. So that every student is expected to be able to enhance and develop his abilities not only in terms of knowledge, but also in a comprehensive way of his existence. This research uses library studies or literary analysis to study data and information obtained from each literature used. Thus this study found the results of the research that are described as follows. Implementing a comprehensive ministry strategy in schools is a similar way of meeting the needs of human beings in full. Students can have the right concept of implementing a comprehensive service strategy at school. Knowing and correctly understanding how to start in an effort to build a comprehensive implementation strategy of ministry properly and not ignoring the preaching of the Gospel of Christ.

Keywords: Implementation, Strategy, holistic ministry, in school

Abstrak: Penelitian ini tentang kajian terhadap implementasi pelayanan menyeluruh terhadap siswa dalam mengajarkan Pendidikan Agama Kristen. Sehingga setiap siswa diharapkan dapat meningkatkan dan mengembangkan kemampuannya bukan hanya dalam hal pengetahuan, tetapi juga secara menyeluruh eksistensinya. Penelitian ini menggunakan kajian pustaka atau analisis literatur untuk mengkaji data dan informasi yang diperoleh dari setiap literatur yang digunakan. Dengan demikian penelitian ini menemukan hasil penelitian yang diuraikan sebagai berikut. Implementasi strategi Pelayanan menyeluruh di sekolah merupakan suatu cara yang sama untuk memenuhi kebutuhan kebutuhan manusia secara utuh. Implementasi strategi pelayanan menyeluruh jika dihubungkan dengan firman Tuhan sangatlah baik dan pada prinsipnya tidak bertentangan dengan firman Allah. Peserta didik dapat mempunyai konsep yang benar tentang implementasi strategi pelayanan menyeluruh di sekolah. Mengetahui dan memahami dengan benar cara memulai dalam usaha membangun implementasi strategi pelayanan menyeluruh dengan tepat dan tidak mengabaikan pekabaran Injil Kristus.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Enklaar, E.G.Homrighausen; I. H. Pendidikan Agama Kristen. Jakarta: BPK Gunung Mulia, 2005.

Fanani, Ahwan. “Mengurai Kerancuan Istilah Strategi Dan Metode Pembelajaran.” Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam 8, no. 2 (2014): 171–192.

Gunadi, Tadius. Bahan Ceramah CMP V: Strategi Pelayanan Mahasiswa. Batu, Malang: STT Institut Injil Indonesia, 1990.

Hocking, David. Rahasia Keberhasilan Seorang Pemimpin. Yogyakarta: Yayasan ANDI, 1993.

Pardede, Nurmalia. “KASIH ALLAH YANG SEJATI MENURUT YOHANES 3: 1-21.” Artikel Jurnal HITS (2021): 1–14.

Putra, Eka Darma. Pelayanan Holistik, Laporan Konsultan Pelayanan Desa II. Cisarua, Bogor, 1993.

Simon, Simon. “Peranan Pendidikan Agama Kristen Menangani Masalah Ekologi.” EDULEAD: Journal of Christian Education and Leadership 2, no. 1 (2021): 17–35.

Sudarno. Bahan Ceramah P4: Pedoman Penataran P4. Surabaya: PT. Tarsono, 1993.

Sutrisno, Hadi. Metode Research Volume 1. Yogyakarta: ANDI Offset, 1993.

Wagner, Peter. Stop The Word, I Want to Get On. Pasadena: William Carey Wenary, 1974.

———. Strategi Perkembangan Gereja. Malang: Gandum Mas, 1989.

Kamus Besar Bahasa Indonesia. 5th ed. Badan Pengembangan Bahasa dan Perbukuan, Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia, 2019.

Downloads

Published

2023-12-28

How to Cite

“Implementasi Strategi Pelayanan Menyeluruh (Holistic Ministry) Di Sekolah”. JURNAL LUXNOS 9, no. 2 (December 28, 2023): 318–330. Accessed June 21, 2024. https://luxnos.sttpd.ac.id/index.php/20_luxnos_20/article/view/asti_2023.

Similar Articles

1-10 of 77

You may also start an advanced similarity search for this article.